7 اشتباه رایج در شستشوی صورت

7 اشتباه رایج در شستشوی صورت

7 اشتباه رایج در شستشوی صورت

به نظر می رسد که شستشوی صورت کار آسانیست، درسته؟ مگر به جز مرطوب کردن، کفی کردن صورت و آب کشی، کار دیگری هم باید انجام دهید؟ خب ظاهرا ساده تر از چیزی است که فکر می کردید. همه ی ما روش خاصی برای تمیز کردن صورتمان داریم که خیلی هم خوب است. اگر روش تمیز کردن صورتتان تا به حال موثر بوده است، همان کار را ادامه دهید. اما اگر یکی از اشتباهات زیر را انجام می دهید باید بدانید که به سلامت پوستتان آسیب وارد خواهید کرد. و دچار خشکی پوست، سوزش، خارش و همچنین چربی اضافی پوست می شوید. لازم نیست بترسید، با آگاهی از این اشتباهات می توانید پوست بهتری داشته باشید.

اشتباه شماره 1: نشستن دست ها در ابتدای کار، به چیز هایی که در طول روز دست زده اید فکر کنید، به میکروب ها، چربی ها، جِرم هایی که با دستتان در تماس بوده اند. هیچ کس نمی خواهد این کثیفی ها روی صورتش باشد. پس ابتدا دست ها را بشورید.

اشتباه شماره 2: پاک نکردن آرایش قبل از شستشوی صورت، هدف از شستشوی صورت این است که منافذ پوست تمیز شوند، درسته؟ خب اگر آرایش داشته باشید این منافذ به خوبی پاک نمی شوند. آرایشتان را با پاک کننده های آرایشی پاک کنید. سعی کنید از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی باشند مانند روغن جوجوبا، روغن درخت قلم، هسته انگور و مواد مفید دیگر. سعی کنید برای پاک کردن آرایش دور چشم حتما از پاک کننده های مایع استفاده کنید.

استفاده نادرست از شوینده صورت

اشتباه شماره 3: استفاده از شوینده های اشتباه، این اشتباه بسیار رایج است. برخی برای پاک کردن صورت از شامپوهای ضعیف مانند شامپو بچه، استفاده می کنند که باعث خشکی صورت می شود. بهتر است برای پاک کردن صورت از مواد آرایشی و همچنین شستشوی صورت از محصولات مخصوص و شوینده صورت استفاده کنید. فراموش نکنید شوینده هایی را انتخاب کنید تا حاوی مواد مغذی باشند.

شستن صورت با آب داغ

اشتباه شماره 4: شستشوی صورت با آب داغ، می دانم که شستشوی صورت با آب گرم بسیار وسوسه انگیز است، اما سعی کنید این کار را انجام ندهید. آب داغ باعث پاره شدن مویرگ های صورت می شود که آثار قرمزی را می توانید در اطراف بینی و گونه ببینید. آبی که خیلی داغ باشد پوست شما را می سوزاند و رطوبت پوست از بین می رود. همیشه از آب ولرم استفاده کنید و سعی کنید کاملا صورتتان شسته شود زیرا باقی ماندن شوینده روی صورت باعث خشکی پوست می شود.

اشتباه شماره 5: لایه برداری بیش از حد پوست، لایه برداری صورت خیلی کار ضروری نیست مخصوصا اگر زیاد انجام شود. لایه برداری بیش از حد نیز باعث سوزش و خارش پوست می شود، حداکثر یک یا دوبار در هفته از مواد لایه بردار استفاده کنید. با رعایت تعداد دفعات لایه برداری، گردش خون در صورت افزایش پیدا می کند، اگر می خواهید از ماسک ها و مواد لایه بردار استفاده کنید سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید تا حاوی مواد مغذی همچون پاپایا، آنزیم کدو تنبل و آناناس و همچنین آلوورا و عسل باشند. 

خشک کردن صورت با حوله

اشتباه شماره 6: کشیدن حوله روی صورت، کشیدن حوله روی صورت باعث قرمزی و تورم پوست می شود. و چین و چروک پوست را افزایش می دهد. سعی کنید با حوله ایی تمیز به آرامی روی صورت ضربه بزنید و حوله را روی صورتتان نکشید، همیشه از حوله ی تمیز استفاده کنید تا باکتری و میکروب نداشته باشد.

اشتباه شماره 7: استفاده نکردن از مرطوب کننده، بلافاصله بعد از شستشوی صورت باید از مرطوب کننده استفاده کنید. نباید صورت کاملا خشک شود و وقتی هنوز کمی نمناک است از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار اکسیژن رسانی به پوست بیشتر می شود و صورت زیبا تری خواهید داشت.

نظرات بازدیدکنندگان