راهنمای خشک کردن لباس(قسمت دوم)

راهنمای خشک کردن لباس(قسمت دوم)

در مقاله قسمت اول راهنمای خشک کردن لباس در باره خشک شدن لباس به سبک قدیمی استفاده از بند لباس  صحبت کردیم در ادامه مطلب باشیوه جدید خشک کردن لباس در محیط های سر پوشیده صحبت خواهیم کرد

خشک کردن لباس در محیط های سرپوشیده

خشک شدن لباس در مجاورت باد

1. لباس هایتان را در جایی خشک کنید که در مجاورت باد باشند.

 لباس ها در مجاورت جریان هوا زود تر خشک می شوند. گرما و آفتاب هم در خشک شدن لباس ها کمک می کنند. مهم نیست که چطور لباس هایتان را خشک می کنید. برای خشک کردن لباس کافی است آنها را خارج از کمدتان نگه دارید. ست لباس زنانه یا تیشرت مردانه خود را در نزدیکی پنجره، درِ باز یا هواکش گرمایشی قرار دهید.

لباس هایی مانند تیشرت مردانه نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند.

خشک کردن لباس به کمک پنکه

2. پنکه یا دریچه گرمایی را نزدیک ست لباس زنانه و یا سایر لباس هایتان قرار دهید.

خوشبختانه بیشتر اتاق ها دارای هواکش یا دریچه ایی است که هوای گرم در آنجا جریان پیدا می کند. و همین باعث سریع تر خشک شدن لباس ها می شود. می توانید در نزدیکی و مجاورت لباس های سفید از پنکه یا هر وسیله ایی برای به جریان انداختن هوا استفاده کنید.

اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، استفاده از وسایل و مواد رطوبت گیر می تواند به خشک شدن لباس ها مانند تیشرت مردانه سرعت ببخشد.

وقتی از وسایل گرمایشی استفاده می کنید مراقب باشید. هرگز لباس های سفید را درست در مقابل وسایل گرمایشی قرار ندهید، زیرا ممکن است آتشسوزی شود.

قرار دادن لباس روی آویز

3. لباس ها را روی رخت آویز دیواری قرار دهید.

 هر لباس را روی یک رخت آویز قرار دهید. استفاده از این مدل رخت آویز های دیواری باعث می شوند لباس ها روی هم روی هم قرار نگیرند و زود خشک شوند. اگر از لباس ها آب می چکد باید زیر رخت آویز را یک حوله یا سطل بگذارید تا آب روی کفپوش اتاق نریزد.

بهتر است که حوله ها و لباس های سفید بزرگ به تنهایی روی یک میله رخت آویز پهن شوند تا راحت تر خشک شوند.

می توانید لباس های بزرگ را بالای در یا روی پشتی صندلی نیز آویزان کنید.

آویزان کردن لباس سخت و خشک

4. لباس های سفت و خشک را به یک آویز لباس وصل کنید و آویز لباس را به رخت آویز دیواری آویزان کنید.

 آویز لباس برای آویزان کردن لباس هایی مانند شلوار جین یا تیشرت مردانه مناسب است.

مراقب باشید که لباس ها در این حالت هم بهم نچسبند تا بهتر خشک شوند.

تنظیم رخت آویز

5. رخت آویز ایستاده را طوری تنظیم کنید که جای بیشتری برای آویزان کردن لباس باشد.

شما می توانید یک رخت آویز معمولی را در هر مغازه ایی پیدا کنید. این رخت آویز ها را نزدیک پنجره یا وسایل گرمایشی قرار دهید تا ست لباس زنانه و سایر لباس ها راحت تر خشک شوند.

می توانید این رخت آویز های ایستاده را در هر جایی که می خواهید لباس هایتان را خشک کنید ببرید. بهتر است رخت آویز ها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.

خشک کردن لباس ظریف و کشی

6. لباس های کشی و ظریف را به وسیله آویز لباس خشک نکنید.

 برخی از مدل های تیشرت مردانه کشی را نباید با استفاده از آویز لباس خشک کنید. بهتر است، این مدل لباس ها را روی یک سطح صاف پهن کنید تا خشک شوند. زیرا اگر آنها را آویزان کنید بیشتر کش می آیند و خراب می شوند.

می توانید از یک حوله تمیز و خشک برای خشک کردن لباس های سفید استفاده کنید به این صورت که حوله را روی یک سطح صاف پهن کنید سپس لباس های سفید را روی آن پهن کنید. اگر یکی از لباس های کشی یا ظریفتان را شستید می توانید از تمام میله های رخت آویز ایستاده استفاده کنید و تیشرت مردانه کشی را روی میله ها بیاندازید.

آویزان کردن لباس با فاصله

7. تا آنجایی که می توانید باید لباس هایتان را با فاصله روی رخت آویز بیاندازید.

 قبل از اینکه ست لباس زنانه یا تیشرت مردانه را روی میله های رخت آویز بیاندازید، دوباره جای لباس ها را بررسی کنید. مطمئن شوید که هر لباس فضای خالی ایی را در اطراف خود دارد. تا آنجا که می شود لباس ها را بکشید و پهن کنید، لباس ها نباید روی هم قرار بگیرند.

خشک کردن لباس با حرکت دادن آن

8. برای خشک شدن لباس ها وسط کار آن ها را حرکت دهید.

از یک ربع تا نیم ساعت صبر کنید. سپس لباس های سفید را حرکت  دهید. اگر لباس ها خیلی خیس بمانند ممکن است کپک بزنند یا پوسیده شوند. تکان دادن لباس باعث می شود آنها بوی بد نگیرند و زود تر خشک شوند.

برای خشک کردن چیز های بزرگ تر مانند پتو باید حتما بعد از مدتی آن را حرکت دهید و جایش را عوض کنید. برای خشک کردن ست لباس زنانه یا تیشرت مردانه بهتر است وضعیت جریان هوا را برای خشک شدن بهتر تنظیم کنید.

نظرات بازدیدکنندگان