نکاتی در انتخاب لباس ورزشی

نکاتی در انتخاب لباس ورزشی

 چرا باید لباس ورزشی خوب بپوشیم؟

اگر لباس ورزشی مناسبی را انتخاب کنید مطمئنا در عملکرد شما نیز بسیار موثر خواهد بود و به شکل درست تری تمرینات ورزشی خود را انجام می دهید. چرا در هنگام تمرینات ورزشی لباس ورزشی زنانه و یا مردانه ایی که می پوشید مهم است؟ در ادامه دلایلی را به شما معرفی می کنیم که بدانید چرا پوشیدن لباس ورزشی در هنگام ورزش کردن بسیار مهم است.

1. پوشیدن لباس ورزشی مناسب اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

اگر باور داشته باشید که پوشیدن لباس ورزشی مناسب می تواند در عملکرد شما نتیجه بخش باشد مطمئنا اعتماد به نفس شما نیز در هنگام ورزش کردن بیشتر خواهد شد. تحقیقات نشان داده است که پوشیدن لباس ورزشی مردانه و یا زنانه می تواند در توان و قدرت افراد در انجام تمرینات ورزشی بسیار موثر باشد. اگر لباس ورزشی که در باشگاه پوشیده اید را دوست داشته باشید انگیزه بیشتری برای ورزش کردن خواهید داشت.

2. لباس ورزشی مناسب باعث بهبود عملکرد شما می شود.

لباس های ورزشی باید متناسب با ورزشی که انجام می دهید انتخاب شوند و از جنس و کیفیت مرغوبی در تهیه و دوخت آن ها استفاده شود. به عنوان مثال اگر مایو مناسبی برای شنا بپوشید جنس الیاف آن مایو باعث می شود تا بهتر روی آب بمانید و راحت تر شنا کنید.

در سال 2010 مایو های یکسره از طرف کنفدراسیون شنا ممنوع اعلام شد چرا که در نحوه عملکرد شناگران تاثیر منفی می گذاشت.

علاوه بر انتخاب لباس ورزشی مناسب باید در انتخاب کفش ورزشی مردانه و یا زنانه نیز دقت کنید تا برای ورزشی که انجام می دهید کفش ورزشی مناسب با آن ورزش را بپوشید. برای مثال کتونی های رانینگ مخصوص دویدن و کتونی های فوتبال با هم متفاوت اند. همچنین بهتر است تا برای ورزش های هوازی مانند ایروبیک از کتونی های کپسول دار استفاده کنید.

 

نظرات بازدیدکنندگان