نکاتی در انتخاب لباس ورزشی (بخش دوم)

نکاتی در انتخاب لباس ورزشی (بخش دوم)

انتخاب لباس ورزشی مناسب یکی از نکاتی است که در انجام حرکات ورزشی باید به آن ها دقت کنید. در مقاله قبل شما را با نکاتی در مورد لباس ورزشی و انتخاب لباس ورزشی زنانه و مردانه آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه انتخاب لباس ورزشی اطلاعات بیشتری به دست آوردی.

استفاده از لباس ورزشی مناسب برای جلوگیری از آسیب های احتمالی

اگر لباس ورزشی مناسبی را در انجام حرکات ورزشی انتخاب کنید احتمال آسیب رسیدن به بدنتان به حداقل خواهد رسید. برای مثال اگر هوا سرد است و برای دویدن از خانه خارج می شوید بهتر است تا لباس ورزشی مردانه آستین بلند بپوشید. اگر لباسی که برای دویدن می پوشید مناسب باشد می توانید حتی تا 10 تا 15 درجه سانتی گراد نیز در بیرون از خانه ورزش کنید.

  • یکی دیگر از لباس ورزشی و اکسسوری ورزشی که در باشگاه ها بسیار کاربردی است پوشیدن دستکش در هنگام استفاده از دستگاه های ورزشی است.
  • همچنین کتونی و کفش ورزشی مردانه نیز اگر اندازه پای شما نباشد ممکن است باعث تاول و زخم بر روی پاهایتان باشد. بهتر است بعد از هر 400 تا 500 مایل کفشتان را عوض کنید.
  • لباس ورزشی با اندازه و سایز مناسب باعث بهبود حرکات ورزشی شما می شود.
  • گاهی افراد برای خرید لباس ورزشی خیلی دقت نمی کنند و سایز های بزرگتر و کوچکتر را می خرند چرا که حراج شده و ارزان تر است!
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که لباس ورزشی که انتخاب می کنید حتما به سایز و اندازه شما باشد تا مانع حرکات ورزشی درست شما نشود تا بتوانید به راحتی ورزش کنید.
  • لباس های ورزشی متراکم به ریکاوری بعد از ورزش کمک می کنند.
  • مطالعات نشان داده است که لباس های فشرده و متراکم مانند لباس های ورزشی استرج به ریکاوری بعد از انجام حرکات ورزشی کمک می کنند. این لباس ها مانع حرکت ورزشکار نمی شود و باعث افزایش جریان خون در بین ماهیچه ها می شوند که اسید لاکتیک را کاهش می دهد( ماهیچه ها در هنگام ورزش اسید لاکتیک ترشح می کنند که باعث درد های عضلانی می شود).

نظرات بازدیدکنندگان