راهنمای انتخاب کفش (قسمت اول)

راهنمای انتخاب کفش (قسمت اول)

امروزه بیشتر کفش هایی که در بازار می بینیم نه تنها راحت نیستند بلکه برای پایمان هم مناسب نیستند. سازمان بهداشت پا در آمریکا اخیرا اعلام کرده است که 50 در صد آمریکایی ها در رِنج سنی 18 تا 60 سال هستند که از نوعی ناراحتی پا رنج می برند. و بیشتر آنها از کفش های نا مناسبی استفاده می کنند. بنابراین نباید به خاطر اینکه چیزی مد می شود درد بکشید. هنگامی که می خواهید کفش بخرید آگاهی های لازم را در مورد انتخاب کفش به دست آورید. علاوه بر انتخاب مناسب کفش لازم است بدانید که چطور باید از کفشتان مراقبت و نگهداری کنید، با مطالعه راهنمای تمیز کردن کفش جیر اطلاعات لازم در این مورد را به دست آورید.

کفش راحت انتخاب کنید.   

انتخاب کفش درست

1. به دنبال کفش هایی باشید که برای راحتی پا طراحی شده باشند.

 بعضی از کفش ها اصلا راحت نیستند و فقط برای خوش استایل بودن طراحی شده اند. پوشیدن این کفش ها فقط برای موقعیت های خاصی توصیه می شود. اگر می خواهید بدانید یک کفش مردانه یا زنانه راحت باید چه ویژگی هایی داشته باشد به نکات زیر دقت کنید:

کفش مردانه یا زنانه باید دور مچ پای شما را بگیرد. و از قوک پا در برابر آسیب و ضربه محافظت کند. مانند بوت مردانه.

انتخاب نوع کفی کفش خیلی مهم است. کفی کفش خوب باعث می شود به کف پا شوک وارد نشود. کفی حرکات پا را کنترل می کند.

انتخاب کفش مردانه یا زنانه با سر پنجه مناسب. این قسمت از کفش خانه پنجه و انگشتان پای شما است و باید در انتخاب کفش به قسمت سر پنجه خیلی دقت کنید.

انتخاب کفش انعطاف پذیر

2. کفشی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد.

انعطاف پذیری کفش خیلی مسئله ی مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مخصوصا هنگامی که کفش را برای پیاده روی و دویدن می خواهید. کتونی های دو باید کفش های محکم و انعطاف پذیری باشند و بتوانند وزن بدن را به خوبی تحمل کنند.

هنگامی که می خواهید برای پیاده روی کفش زنانه انتخاب کنید باید کفش را خم کنید تا ببینید چقدر انعطاف پذیر است.

چرخاندن کفش نیز آزمایش خوبی برای پی بردن به انعطاف پذیری کفش است.

انتخاب کفش سبک

3. کفش سبک انتخاب کنید.

هر چه کفش سنگین تر باشد راه رفتن با آن نیز سخت تر است. و علاوه بر این احتمالا از موادی ساخته شده است که انعطاف پذیری خوبی ندارند.

کفش هایی که سبک هستند معمولا برای قدم زدن و پیاده روی یا برای پوشیدن در آب و هوای گرم و مرطوب خیلی مناسب اند.

انتخاب کفش پاشنه کوتاه

4.خانم ها کفش هایی با پاشنه کوتاه و پهن انتخاب کنند.

 هرچه پاشنه کفش به زمین نزدیک تر و پهن تر باشد، قوزک پا و پاشنه پا آسیب کمتری می بینند. اگر پاشنه کفش از 2 اینچ بیشتر باشد خطر پیچ خوردن مچ پا بیشتر می شود.

انتخاب کفش با لژ مناسب

5. کفشی با لژ مناسب انتخاب کنید.

اندازه و نوع لژ هر کفش به نوع آن کفش بستگی دارد. برای مثال کتونی های دو لژ بیشتری دارند تا در هنگام دویدن ضربه کمتری به پا وارد شود. حتما دقت کنید کفشی که می خرید برای چه کاری می خرید و بیشتر تمایل دارید برای چه کاری این کفش را بپوشید.

راه رفتن بر روی سطوح سفت و سخت با سطوح نرم کاملا متفاوت است. درجه راحتی ایی که هر لژ کفش ایجاد می کند در زمین های سفت و سخت متفاوت است. به همین خاطر اگر در سطوح سفت، کفش را امتحان کنید خواهید فهمید که آیا این کفش مردانه مناسب پای شما هست یا خیر و یا آیا سر پنجه کفش جای کافی برای انگشتان پای شما دارد یا خیر.

نظرات بازدیدکنندگان