چطور رنگ های لباستان را در تابستان با هم ست می کنید؟

چطور رنگ های لباستان را در تابستان با هم ست می کنید؟

 

از کجا بدانیم که چه رنگ هایی را باید باهم ست کنیم؟

انتخاب یک رنگ مناسب و ست کردن آن به درستی چالش بزرگی است. انتخاب رنگ مناسب برای لباستان شما را از سایرین جدا می کند. به همین خاطر است که انتخاب رنگ نه تنها در مورد لباس بلکه برای هر چیز دیگری مانند وسایل خانه، مو، آرایش و ... نیز مهم هستند.

برای توضیح بیشتر در این مورد اجازه دهید تا ابتدا با اساس نظریه رنگ ها آشنا شویم.

         چرخه طیف رنگ

چرخه طیف رنگی

در قرن 18 میلادی اولین کسی که چرخه طیف رنگی را اختراع کرد اسحاق نیوتون بود. او تلاش کرد تمامی رنگ ها را در یک چرخه رنگ قرار دهد تا بتواند رابطه بین رنگ ها را با هم شرح دهد. وقتی بخواهیم از طیف رنگ ها در مورد لباس پوشیدن استفاده کنیم از این اطلاعات استفاده کنید.

رنگ های پایه

رنگ های پایه شامل: قرمز، زرد و آبی هستند. از ترکیب هیچ رنگی این رنگ های پایه به دست نمی آیند، سایر رنگ ها از ترکیب این 3 رنگ به وجود می آیند.

رنگ های ثانویه

رنگ های ثانویه از ترکیب رنگ های پایه به دست می آیند. بنابراین قرمز+زرد= نارنجی، قرمز+آبی = بنفش، آبی + زرد= سبز .

رنگ های سری سوم

این رنگ ها از ترکیب رنگ های پایه و ثانویه به دست می آیند، با ترکیب این رنگ ها می توانید رنگ هایی مانند، سبز تیره، آبی آسمانی یا سرخابی و... را به دست آورید.

           طیف رنگ گرم و سرد

رنگ های گرم و رنگ های سرد

بعضی از رنگ ها مانند قرمز، نارنجی، زرد، قهوه ایی، و... رنگ های گرم هستند. باعث می شوند که اشیاء و لباس ها از نظر اندازه کوچک تر دیده شوند، و به همین خاطر است که اکثر ما ترجیح می دهیم تا از رنگ های گرم استفاده کنیم تا لاغر تر دیده شویم. رنگ های سرد مانند، آبی، بنفش، سبز و ... رنگ های آرامش بخش هستند.

          رنگ های خنثی

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی واضح هستند، این رنگ ها ساده، آرام و خاموش هستند. رنگ هایی مانند، مشکی، خاکستری، یا کرم و خاکستری مایل به قهوه ایی. جزو رنگ های خنثی محصوب می شوند.

قواعد ست کردن رنگ لباس به چه صورت است؟

یکی از قاعده های ست کردن رنگ لباس ها این است که رنگ ها را طوری با هم ست کنید تا در یک هارمونی و طیف رنگی قرار بگیرند. و این چیزی است که هنگام ست کردن لباس و حتی طراحی و چیدمان دکور منزل باید در نظر بگیریم.

         چگونه می توان قوانین رنگ لباس های مکمل را رعایت کرد

رنگ های مکمل

قرمز و سبز، بنفش و زرد، آبی و نارنجی، رنگ های مکمل هستند، و همانطور که از اسمشان پیداست پوشیدن آنها باهم درست است. آنها در طیف چرخه ی رنگ درست مقابل یکدیگر قرار دارند. ممکن است وقتی نگاه می کنید جیغ به نظر برسند اما وقتی این رنگ ها را باهم بپوشید عالی از آب در می آیند. اگر دقت کنید، اکثرا در لباس های بهار و تابستان از رنگ های تکمیلی استفاده می شود. با این وجود برخی با این موضوع مخالف اند.

         چگونه لباس را با هم مقایسه کنیم

رنگ های مشابه

ست کردن 2 تا 3 رنگ که در چرخه طیف رنگی به دنبال هم هستند را رنگ های مشابه می گویند. اگر به این شکل رنگ لباستان را باهم ست کنید بسیار جذاب و شیک خواهید شد. اگر می خواهید بدانید که کت نارنجی خود را با چه رنگی ست کنید از رنگ های متشابه نارنجی در چرخه رنگی کمک بگیرید.

رنگ های مرتبط

ترکیب رنگ هایی که در چرخه طیف رنگی هم فاصله هستند را رنگ های مرتبط می گویند. پوشیدن این رنگ لباس ها با هم فوق العاده به نظر می رسد اما از نظر برخی افراد ممکن است احمقانه باشد. با این حال می توانید رنگ های کمرنگ این طیف رنگی را برای لباس های تابستانیتان انتخاب کنید.

پوشیدن یک شلوار شش جیب سبز، با تاپ صورتی چرک با اکسسوری یا کفش های لاجوردی باعث می شود عالی و خوش ذوق به نظر می رسید.

 

 

ترکیب رنگ های بسیار زیبا برای ست کردن لباس

باید همیشه این ترفند ها را در انتخاب رنگ لباس به یاد داشته باشید. آسان ترین راه برای اینکار استفاده از سایه های مختلف در یک طیف رنگی است. هرچند در نهایت برایتان یکنواخت و خسته کننده می شود. رنگ های مکمل که در موردش صحبت کردیم را یادتان هست؟ ( قرمز، سبز، بنفش، و زرد، آبی و نارنجی) از ترکیب این رنگ ها استفاده کنید. وقتی از این رنگ ها در کنار هم استفاده کنید فوق العاده شیک می شوید.

معیار سایه روشن

معیار استفاده از سایه روشن هر چیزی را در بر دارد مانند: آرایش مو، طراحی ناخن، دکور منزل، و از همه مهمتر تیپ ولباس. با استفاده از رنگ های سایه روشن از لباس مهمانی و پیراهن ساقدوش عروس گرفته تا یک تاپ و شلوار جین ساده می تواند سر همه را برگردانید و توجه سایرین را به خودتان جلب کنید. کاهش سایه ها در رنگ های شبیه به هم، چه به حالت صعودی چه به حالت نزولی شما را خوش تیپ می کند. اگر ورزش خاصی را انجام می دهید، باید همه ی این رنگ ها را با هم در تاپ و شلوار، کفش، اکسسوری هایتان استفاده کنید. لباس هایی با رنگ های سایه روشن را برای جشن کریسمس و مهمانی های زمستانی بپوشید، این مدل لباس بسیار مناسب این فصل است.

         لباس های یک رنگ و ست

لباس های تابستانی یک رنگ

با انتخاب لباس های یک رنگ اطافیان احساس می کنند که اصلا به خودتان نرسیده اید. البته خیلی ها اینطور لباس می پوشند. با این وجود خبر خوش اینجاست که جدیدا استفاده از لباس های یک رنگ خیلی هم بد نیست. این مدل ست کردن لباس را با رنگ های ساده و خنثی شروع کنید، مانند خاکستری، آبی، سفید و مشکی. سپس می توانید این رنگ ها را کمرنگ تر کنید. استفاده از لباس های یک رنگ می تواند بسته به فصل و جایی که می روید خوب و خاص باشد. اگر می خواهید از این رنگ ها برای لباس رسمی استفاده کنید، رنگ آبی یا سفید بپوشید، در غیر این صورت، رنگ های صورتی زرد، یا حتی رنگ هایی با سایه های روشن تر را بپوشید.

         چگونه لباس های خود را مطابقت دهیم -هنگامی که در شک و تردید هستیم

همزمان از چند طرح استفاده نکنید

اگر لباستان  تابستانی شما طرح دار است، اجازه دهید تا طرح لباستان اهمیت پیدا کند. طرح و شکل لباس ها معمولا از ترکیب چند رنگ هستند. بنابراین دیگر نباید نگران ست کردن لباستان باشید. در این صورت از اکسسوری و زیورآلات استفاده نکنید چون زشت و بد تیپ می شوید.

         چگونگی مطابقت لباس با قانون متعادل سازی

ایجاد تعادل

نکته مهم دیگری که در ست کردن رنگ لباس باید توجه داشته باشید این است که در انتخاب رنگ ها تعادل را حفظ کنید. انتخاب هر رنگی که به هم بیاید ساده ترین راهی است که می توانید لباس تابستانی شما را با هم ست کنید. سعی کنید خیلی هم لباس هایتان هم رنگ نباشد چون اصلا جذاب نیست.

 

          انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست

رنگ لباستان را بر اساس رنگ پوستتان انتخاب کنید.

اگر رنگ پوستتان به زردی می زند، رنگ های سرد تر را برای لباستان انتخاب کنید، مثل خاکستری، آبی سیر، رنگ های سبز در انواع مختلف، آبی آسمانی، سبز زمردی، شرابی و ... . اگر رنگ پوستتان تیره تر است، از رنگ هایی مانند قهوه ایی روشن، سرخابی، عسلی، طلایی، کهربایی و خاکستری مایل به قهوه ایی استفاده کنید. این رنگ ها واقعا به رنگ پوست تیره می آیند. همگی می دانیم که بهترین راه برای استفاده از این ترفند ها این است که بین هر کدام تعادل را برقرار کنیم. برای آرایش چشم نیز می توانید از این رنگ ها و ترفند های مخصوص استفاده کنید.

         چگونه لباس های خود را مطابقت دهیم هنگامی که در شک و تردید برای رنگ خنثی هستیم

اگر شک داشتید سراغ رنگ های خنثی بروید

بعضی افراد ترجیح می دهند تا همیشه از رنگ های کم رنگ استفاده کنید و در نهایت به رنگ های خنثی می رسند، اگر شما اینطور لباس می پوشید  در تابستان از یک رنگ سرد و یک رنگ گرم در لباس هایتان استفاده کنید و باقی رنگ ها، رنگ های خنثی باشند. اگر به رنگ های خنثی علاقه دارید همیشه از این مدل ست کردن رنگ لباس استفاده کنید.

امیدواریم که از این ترفند ها برای ست کردن لباس هایتان استفاده کرده باشید. انجام این کار ها به مهارت نیاز دارد. استفاده از این به ترفند ها به شکلی درست، باعث می شود انتخاب مناسبی در رنگ لباس هایتان داشته باشید. پوشیدن لباس های سفید، خاکستری و مشکی را کنار بگذارید و با شناخت بهتر رنگ ها خوش پوش تر دیده شوید.

نظرات بازدیدکنندگان