تاریخچه روز ولنتاین

تاریخچه روز ولنتاین

هر سال در 14 فوریه در آمریکا و سرتاسر دنیا بین عشاق هدیه، گل و شکلات رد و بدل می شود. اما چه کسی این رسم را بنا کرده است? این رسوم از کجا می آیند? چیزی است که می خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم.

مورخین در مورد حقیقت و منشا روز ولنتاین به طور صد در صد مطمئن نیستند اما بسیاری از آن ها بر این باورند که از زمان فرمانروایان روم به نام لوپرکالیا این مراسم آغاز شد. هر سال در 13 تا 15 فوریه سگ ها یا بزغاله ها را قربانی می کردند و مردم با خون این حیوانات غسل می کردند. و سپس با پشم هایی که به شیر آغشته شده بود خود را تمیز می کردند. و به جشن و پایکوبی می پرداختند و مست می شدند. در اینجا می رسیم به بهترین قسمت داستان: لوپرکی پوست حیوانات قربانی شده را برمی داشت و دور مردم و افراد لخت می پیچید. مردان و زنان طی مراسمی به صورت رندوم و تصادفی به کلیسا می رفتند و با هم ازدواج می کردند. برای آن ها مهم نبود که لباس تنشان نیست یا با خون غسل داده شده اند.

در قرن سوم پس از میلاد از زمانی که رومی ها مسیحیان را اعدام می کردند. جشن های لوپریکایی غیر قانونی شمرده می شد.

در نهایت در قرن 14 در کشور های اروپایی روز عشاق شکل جدیدی به خود گرفت. انگلیسی ها و فرانسویان بر این باور بودند که 14 فوریه شروع جفتگیری پرندگان است. هنگامی که تقویم ژولیوس سزار به تقویم گرجی بدل شد، در واقع 14 فوریه به بیست و سوم تبدیل شد یعنی روزی که در انگلیس پرندگان جفتگیری می کردند و آشیانه می ساختند. به همین خاطر است که می گویند ولنتاین به عنوان روزی برای عشاق است. در آن سال ها عاشقان شعر های عاشقانه از چارلز و شکسپیر را برای هم می نوشتند.

با انقلاب صنعتی آمریکا و ماشینی شدن همه چیز بیشتر از کارت پستال به جای نوشته ها و شعر های شاعرانه استفاده می شد. در سال 1913 روز ولنتاین به عنوان یکی از روز های تعطیل و جشن ها قرار گرفت. اگر شما هم می خواهید برای عشقتان کادو ولنتاین بخرید و در روز ولنتاین استایلی مانند هم داشته باشد می توانید ست لباس زن و مرد مجلسی، اسپرت یا پاییزی برای خودتان و عشقتان بخرید.

نظرات بازدیدکنندگان