راهنمای انتخاب جوراب

راهنمای انتخاب جوراب

فعالیت های خارج از منزل به پا فشار می آورد بنابراین بهتر است تا در انتخاب جوراب بسیار دقت کنید. جوراب باید زود خشک شود، راحت باشد و جنس خوبی داشته باشد. در اینجا می خواهیم نوع جوراب را طبق عوامل مختلفی بررسی کنیم تا شما را در انتخاب جوراب راهنمایی کنیم.

انتخاب جوراب بر اساس نوع فعالیت

جوراب های ورزشی: برای باشگاه و ورزش بهتر است جوراب های سفید را انتخاب کنید. برخی از این مدل جوراب ها دارای بالشتک باریکی در قسمت کف پا هستند. اما جنس این جوراب ها خیلی ضخیم نیست.

جوراب های مخصوص دو: جوراب های مخصوص دویدن در قسمت کق پا و پاشنه پا دارای بالشتک بسیار باریکی هستند. برخی از دونده ها دوست دارند جوراب آن ها بدون بالشتک باشد تا راحت تر در کتونی جایگیرد اما بعضی دیگر به دنبال جوراب های بالشتک دار هستند تا پاهایشان کمتر دچار خستگی شود.

جوراب های پیاده روی: این نوع جوراب ها از تعریق جلوگیری می کنند. و برای ورزشکاران بسیار مفیدند.

جوراب های کژوال: این نوع جوراب ها بر اساس استایلی که دارند طبقه بندی می شوند.( رنگ، طرح و ...)، این نوع جوراب ها نیز بسیار سبک اند و بیشتر از پشم گوسفندی تولید می شوند.

جوراب های کوهنوردی: این جوراب ها مخصوص کوهنوردانی است که به طور حرفه ایی این کار را انجام می دهند. این نوع جوراب ها علاوه بر اینکه مانع تعرق می شوند در کف پا و همچنین پاشته پا دارای بالشتک های باریکی هستند. روی این جوراب ها باریک تر و نازک تر است. این جوراب ها مانند جوراب های قبلی خیلی سبک نیستند. علاوه بر این، این جوراب ها کمی ضخیم تر اند تا بتوان در برف و سرما به راحتی آن ها را پوشید تا پاهایتان در زمستان و فصل های سرد یخ نزنند.

جوراب های مخصوص اسکی: این جوراب های دارای لایه های بیشتری در قسمت ساق پا و همچنین کف پا هستند. به عبارت دیگر این نوع جوراب ها به گرمی جوراب های کوهنوردی نیستند بلکه پای شما را از آسیب های وارده حفاظت می کنند و تا جای زیادی مانع آسیب به پا ها می شوند.

نوع جوراب

در اینجا امکاناتی که جوراب های مختلف فراهم می کنند را مورد بررسی قرار می دهیم:

جوراب های لینِر: این نوع جوراب ها جزو جوراب های کوهنوردی به حساب می آیند. به طور کلی جنس این جوراب ها معمولا پلی استر است. این جوراب ها معمولا ضد تعریق هستند به طوری که رطوبت را از درون جوراب به خارج آن هدایت می کنند تا تبخیر شود. استفاده از این جوراب ها معمولا در بین کوه نوردان بسیار رایج است چرا که به راحتی شسته می شوند و به سرعت خشک می شوند. به همین خاطر در مسافرت های طولانی می توان از این جوراب ها استفاده کرد.

جوراب های ضد آب: دو انتخاب دارید. این جوراب های را می توانید هم در برف و باران بپوشید و هم در روز های معمولی. این مدل جوراب ها بسیار گرم هستند و و برای هوای سرد بسیار مناسب اند.

جوراب های انگشتی: این مدل جوراب ها شبیه به دستکشی برای پاهایتان هستند. این مدل جوراب ها از تاول زدن بین انگشتان پا جلوگیری می کنند. ( در کفش های خیلی تنگ ممکن است بین انگشتان پا تاول بزند.) معمولا جنس این جوراب ها از الیاف مصنوعی است و برای پیاده روی و دو بسیار مناسب اند.

جوراب های پشمی: این مدل جوراب ها را می توانید در زمستان در خانه نیز به عنوان رو فرشی بپوشید این جوراب ها نیز بسیار گرم هستند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب جوراب می توانید مقاله راهنمای ست کردن جوراب با لباس را مطالعه کنید.

 

نظرات بازدیدکنندگان