چطور باید در شب های تابستانی لباس تن نوزاد کنیم؟

چطور باید در شب های تابستانی لباس تن نوزاد کنیم؟

در واقع شما نمی خواهید که نوزاد سردش شود، از طرفی هم نمی خواهید خیلی لباس تن بچه کنید و او را زیادی بپوشانید. نحوه لباس پوشاندن به نوزاد بسیار مهم است و باید مدل لباس نوزاد به خوبی مورد توجه قرار گیرد. در تابستان این مسئله بسیار مهم است. آیا میدانید چطور برای کودکتان لباس بخرید؟ لباس نوزاد در هنگام خواب باید سبک باشد و در تختخواب بچه فضای کافی برای او وجود داشته باشد و وسایل اضافی، اکسسوری نوزاد و پتو را از تختخواب بیرون آورید تا بچه گرما زده نشود.

مراقب باشید تا دمای اتاق مطلوب باشد با این کار می توانید باعث شوید نوزادتان در فصل تابستان خواب آرام و راحتی داشته باشد.

راهنمای پوشاندن لباس به فرزندتان

لباس سبک

1. از لباس های سبک و پارچه های خنک استفاده کنید.

پارچه لباس نوزاد باید مثل پارچه های نخی سبک باشد تا فرزندتان خنک بماند. پارچه های پشمی و سنگین تن بچه نکنید. لباس نوزاد آستین کوتاه برای فصل تابستان بسیار مناسب است.

لباس خواب بچه

2. اگر می توانید لباس خواب تن بچه کنید.

لباس خواب نوزاد از مواد با کیفیت و مورد تاییدی تولید می شود، اگر برای فرزندتان لباس خوابِ خوب پیدا کردید، شب ها و هنگام خواب آن را تن بچه کنید.

لباس مناسب خواب برای نوزاد

3. لباس نوزاد نباید صورت بچه را بپوشاند.

 لباس هایی تن بچه نکنید که یقه های بلند و پهن دارند. صورت بچه نباید در هنگام خواب پوشیده شود. در این حالت کودک شما خنک تر می ماند و راحت تر و امن تر نفس می کشد.

سر نوزاد نباید هنگام خواب پوشیده باشید

4. سر نوزاد را نپوشانید.

دمای بدن نوزاد از طریق سر او تنظیم می شود. بیشتر افراد عادت دارند تا سر نوزادشان را هنگام خواب با کلاه بپوشانند. اما پوشاندن کلاه بر سر بچه باعث می شود تا او خیلی زود گرمش شود.

استفاده از کیسه خواب

5. به جای پتو از کیسه خواب نوزاد استفاده کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که به جای پتو از کیسه خواب نوزاد استفاده کنید. چرا که ممکن است پتو باعث خفگی نوزاد شود. کیسه خواب کودک ( پتوی پوشیدنی) این خطر را برای کودک شما ندارد. با این حال باید مراقب باشید که اگر نوزادتان گرمش شد سریع آن را از تن بچه درآورید.

محیط اتاق را کنترل کنید.

اسباب بازی و اکسسوری نوزاد

1. اسباب بازی ها، پتو، بالش و اکسسوری نوزاد را از تختخواب کودک خارج کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که هیچ چیزی به جز تشک تختخواب نباید داخل تخت نوزاد باشد و وسایل، اکسسوری نوزاد مانند کفش و پاپوش نوزاد را باید از تختخواب بیرون آورید. وجود اکسسوری نوزاد در تختخواب باعث می شود که کودک بیشتر گرمش شود.

اگر با نوزادتان در یک تخت می خوابید اطمینان پیدا کنید که فضای کافی در اطراف کودک وجود دارد.

دمای مناسب اتاق

2. دمای اتاق را مناسب بزرگسالان تنظیم کنید.

لازم نیست اتاق نوزاد از اتاق بزرگ تر ها گرم تر و یا سرد تر باشد. در طول تابستان دمای اتاق باید بین 70 تا 72 درجه فارنهایت(حدود 21 درجه سانتی گراد) باشد، تا برای خواب نوزاد محیط و دمای مناسبی فراهم شود.

روشن کردن پنکه

3. پنکه روشن کنید.

اگر وسایل سرمایشی ندارید، یا اینکه اتاق کودک به سرمای بیشتری نیاز دارد می توانید از یک پنکه استفاده کنید. با این حال نباید پنکه را طوری تنظیم کنید که باد آن مستقیما به صورت نوزاد بخورد. پنکه را در جایی دور از تختخواب نوزاد قرار دهید.

نوزاد دور از نور خورشید بخوابد

4. جای نوزادتان را دور از تابش مستقیم خورشید تنظیم کنید.

حتی در اتاق هایی که خنک هستند باز هم نباید نوزاد را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. تختخواب نوزاد باید در سایه قرار گرفته شود و هنگامی که نوزاد خواب است حتما پرده ها را بکشید.

توجه و چک کردن نوزاد

5. به نوزاد توجه کنید و او را چک کنید که داغ نباشد.

روش های بسیاری وجود دارد تا بفهمید که آیا کودک تب دارد یا گرمش است یا خیر. اگر هر یک از نشانه های زیر را مشاهده کردید سریع لباس نوزاد را کم کنید و کفش و پاپوش نوزاد را درآورید یا او را به جای خنک تری ببرید.

پیشانی نوزاد عرق کرده باشد.

گوش های نوزاد گرم باشد.

اگر دیدید که بالای پیشانی نوزاد گود افتاده است.

نظرات بازدیدکنندگان