راهنمای اتو کردن پیراهن مردانه

راهنمای اتو کردن پیراهن مردانه

ممکن است هیچ وقت نتوانید به خوبی مادرتان پیراهن مردانه یا تیشرت و پولوشرت خود را اتو بزنید. اما با تمرین و دقت زیاد می توانید این مهارت را به دست آورید. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چطور خیلی حرفه ایی بتوانید پیراهن مردانه خود را در کمتر از 45 دقیقه اتو بزنید. تا در صرف وقت و هزینه نیز صرفه جویی کنید.

استفاده از اتو

استفاده از اتو

قبل از اینکه شروع به اتو کشیدن پیراهن مردانه کنید بهتر است از نرم کننده پارچه و لباس بعد از اینکه لباس را شستید استفاده کنید تا راحت تر بتوانید آن را اتو بزنید.

هر اتو بر اساس نوع پارچه تنظیمات مختلفی دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که توضیحات نوشته شده روی لِیبل پیراهن مردانه را مطالعه کنید. اما در حالت کلی جنس پیراهن مردانه یا تیشرت و پولوشرت ممکن است کتان یا نخی باشد و یا با مواد مصنوعی تولید شده باشد. باید توضیحات تیشرت و پولوشرت را مطالعه کنید تا متوجه جنس پارچه لباستان بشید. با اینکار متوجه می شوید که پیراهن مردانه شما به چه مقدار گرما برای اتو شدن نیاز دارد.

راهنما ی اتو کشیدن

  

اتو زدن پیراهن مردانه تمام نخ

برای اتو زدن پیراهن های نخی باید کمی پیراهن را نم دار کنید. و با اتوی داغ اتو بکشید. پیراهن مردانه را صاف اتو بکشید و حرکات چرخشی انجام ندهید. تا پارچه لباس آسیب نبیند.

اگر پیراهن مردانه شما ضخیم بود بهتر است دو طرف آن را اتو بکشید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

اتو زدن پیراهن مردانه با درصدی از نخ

برای این جنس پیراهن یا تیشرت و پولوشرت باید از اتو با حرارت کم به همراه بخار استفاده کنید. تا بتوانید تمام قسمت های لباس را بدون سوختگی اتو بکشید.

اتو زدن پیراهن مردانه پلی استر

باید حتما از یک دستمال برای اتو کشیدن این جنس پیراهن مردانه استفاده کنید تا اتو با پیراهن در تماس نباشد. چرا که جنس پلی استر جوری است خیلی به حرارت و دمای بالا حساس است. دقت داشته باشید که پارچه های ابریشمی نیز همینطور اند.

اتو زدن پیراهن مردانه کتان

با اتوی گرم این جنس لباس را اتو بزنید پیراهن مردانه را باید نم دار کنید. اول باید پشت قسمتی را که می خواهید اتو بکشید را نم دار کنید و بعد طرفی را که اتو می زنید را نم دار کنید.

حتما باید این جنس پیراهن ها را پشت و رو کنید و بعد اتو بکشید مخصوصا اگر رنگ لباس تیره باشد تا گرمای اتو روی لباستان را برق نیاندازد.

چطور پیراهن مردانه را اتو کنیم؟

یک اسپری آب با بطری تهیه کنید، اتو را تنظیم کنید و به خوبی پیراهن مردانه را نم دار کنید. مقدار آبی که روی لباس می پاشید بستگی به این دارد که بعد از اتو کشی کِی می خواهید لباس را بپوشید. هرچه لباس نم دار تر باشد راحت تر اتو کشیده می شود و چروک هایش باز می شود.

تمامی دکمه های پیراهن مردانه از جمله دکمه های سر آستین را باز کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید تا خیلی سریع و به درستی پیراهن مردانه اتو شود.

1. یقه پیراهن مردانه: یقه را صاف پهن کنید و دو طرف یقه پیراهن مردانه را اتو بزنید. از قسمت بیرون یقه شروع کنید و به طرف داخل اتو بزنید.

2. سر آستین: اتو زدن این قسمت هم مانند یقه پیراهن مردانه است. آستین ها را باز کنید و اول داخل آستین را خوب اتو بزنید تا چروک ها و تا ها گرفته شود. سپس بیرون روی آستین را اتو بزنید.

3. قسمت زیر یقه: اتو زدن این قسمت پیراهن مردانه ( بالا و پشت پیراهن قسمت کتف) از یک طرف شروع می شود تا میانه پیش می رود حالا باید پیراهن مردانه را بچرخانید و سمت دیگر را اتو بزنید.

4. پشت پیراهن مردانه: حالا باقی قسمت های پشت پیراهن را اتو بزنید هر قسمتی که چروک داشت را نم دار کنید.

5. جلوی پیراهن: اول جیب ها را اتو بکشید. بعد جای دکمه و قسمت هایی که دکمه ها را نگه می دارد را اتو بزنید. اگر انتهای پیراهن را بهم نزدیک کنید اتو زدن لباس آسان تر می شود. از سر تیز اتو برای اتو زدن بین دکمه ها استفاده کنید.

6. آستین ها: دقت کنید که تای آستین درست روی درز قرار گرفته باشد، هر دو طرف آستین را باید اتو بزنید. به آرامی تمامی قسمت های آستین را اتو بزنید و گوشه های آستین را بکشید تا تمام قسمت ها اتو بخورد.

یکی از نکات مهم در اتو کشیدن این است که مدام اتو در حال حرکت باشد تا هیچ قسمتی از لباس نسوزد. باید به آرامی پیراهن مردانه را اتو بزنید و چین و چروک های لباس را خیلی آرام از بین ببرید. چروک بیشتری برای لباس درست نکنید. این کار با تمرین و مهارت به دست می آید.

در آخر لازم به ذکر است که باید با دقت پیراهن مردانه را به آویز لباس وصل کنید و در جا لباسی آویزان کنید. بخار دهی به پیراهن مردانه یا تیشرت و پولوشرت که هنوز مرطوب نمناک است خیلی تاثیر دارد.

تا آنجایی که می شود باید لباس هایتان را پشت و رو کنید و بعد اتو بکشید. اما بیشتر برای لباس هایی که می ترسید بسوزد این کار را انجام دهید.

نظرات بازدیدکنندگان