وقتی برای کار به مصاحبه می روید چی باید بپوشید؟ (براساس تجربیات موفق ترین زنان)

وقتی برای کار به مصاحبه می روید چی باید بپوشید؟ (براساس تجربیات موفق ترین زنان)

وقتی برای کار به مصاحبه می روید چی باید بپوشید؟ براساس تجربیات موفق ترین زنان

چیزی که شما در روز مصاحبه می پوشید به اندازه رِزومه کاری شما آن قدر اهمیت ندارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در نگاه اول تاثیر گذار نباشید همه چیز متفاوت خواهد بود.

مهم نیست برای به دست آوردن چه سِمَتی به مصاحبه می روید، کافی است تا مانند اروپایی ها لباس بپوشید و برخی از نباید ها را به خاطر بسپارید، نباید لباس خیلی باز بپوشید، نباید لباس چروک و نا مرتب بپوشید. نباید با لاک ها و مانیکور های لب پر شده به مصاحبه بروید. در کل لباس مخصوصی برای رفتن به مصاحبه وجود ندارد و شما باید طبق فرهنگ قوانین محل کاری که می خواهید بروید لباس بپوشید.

با این حال برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید ما برای شما قاعده ایی معین کردیم که نسبت به نوع شرکت و محل کاری که می خواهید بروید( شرکت های مربوط به تکنولوژی و فناوری، شرکت های بیمه و دارایی، دفاتر حقوقی، فروشگاه ها و همچنین محیط های هنری) بدانید بهتر است تا چه مدل لباسی بپوشید.

لباس مناسب برای مصاحبه در بیمه

مصاحبه برای کار در شرکت های مربوط به بیمه و دارایی

به گفته بیشتر خانم هایی که در این شرکت ها کار می کنند نباید لباس هایی با طرح های بزرگ که زیادی جلب توجه می کند بپوشید، از اکسسوری و جواهرات خیلی بزرگ و زننده استفاده نکنید. لباس ها و پیراهن هایی که آستین کوتاه دارند نپوشید. می توانید از یک دستمال گردن رنگی به همراه یک پیراهن یقه دارد و شلوار پارچه ایی استفاده کنید. هرچه ساده تر و شیک تر به نظر برسید تاثیر گذار تر خواهید بود.

لباس مناسب برای مصاحبه در فروشگاه

مصاحبه برای کار در فروشگاه ها

برای کسانی که در فروشگاه ها کار می کنند فضای مناسب تری وجود دارد تا بیشتر بتوانند به سبک خودشان لباس بپوشند. برای کسانی که در فروشگاه ها کار می کنند مهم است تا حس خوبی نسبت به خودشان و لباسشان داشته باشند. به نظر خانم هایی که در مصاحبه های کاری فروشگاه ها قبول شدند کسانی موفق اند که به سبک خودشان لباس بپوشند. چون در این صورت است که می توانند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. برای مثال یک شلوار جین جذب و یک ژاکت مناسب با فرم بدن شما به همراه یک کیف برای رفتن به مصاحبه برای کار در فروشگاه مناسب است. سعی کنید در مصاحبه ها لباسی را نپوشید که حواس خودتان را پرت کند و بخواهید مدام با آن در گیر باشید. لباس شما علاوه بر سادگی و جذابیت باید طوری باشد تا در آن راحت باشید.

لباس مناسب برای دفاتر حقوقی

مصاحبه برای کار در دفاتر حقوقی

برای این نوع محیط ها بهتر است تحقیق کنید که بقیه چی می پوشند و شما هم سعی کنید مانند آنها لباس بپوشید. اگر شک دارید یک کت و شلوار رسمی سرمه ایی یا مشکی بپوشید. به این موضوع توجه کنید که پوشیدن لباس در دفاتر حقوقی بیشتر متناسب با فرهنگ هر جامعه ایی تعریف می شود و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید. سعی کنید در عین سادگی و شیکی لباسی را بپوشید که متناسب با عرف دفاتر حقوقی است. موها و ناخن هایتان باید هنگام رفتن به مصاحبه مرتب و منظم باشد.

لباس مناسب برای مصحبه در شرکت های تکنولوژی و فناوری

مصاحبه برای کار در شرکت های مربوط به تکنولوژی و فناوری

حتی اگر لباس فوق العاده مناسب و شیکی را برای رفتن به مصاحبه انتخاب کرده باشید و یا رزومه ی قابل قبولی ارائه دهید باز هم اگر با اعتماد به نفس نباشید و نتوانید کسی که روبه رویتان می نشیند را متقاعد کنید تا شما را استخدام کند باز هم ممکن است فرصت را از دست بدهید. شما باید بتوانید با اعتماد به نفسی که دارید طرف مقابلتان را متقاعد کنید تا شما را استخدام کند. در این نوع شرکت ها شما معمولا لباس فرم دارید برای همین بهتر است برای رفتن به مصاحبه یک شلوار جین و تیشرت ساده بپوشید.

مصاحبه برای کار در یک محیط هنری

همانطور که حدس می زنید کار کردن در یک محیط هنری با کار کردن در دفاتر حقوقی و یا اداره های مالی و دارایی فرق می کند. بنابراین باید فرم لباس شما نیز متفاوت باشد. چیزی که در این جور محیط ها برای کسی که می خواهد شما را استخدام کند مهم است، این است که ببیند در پوشش لباس چقدر از خلاقیتتان استفاده کرده اید.

به هر حال سعی کنید قبل از رفتن به مصاحبه کاری ابتدا با آداب و قوانین مربوط به آن شرکت آشنا شوید و اطلاعاتی را در این مورد جمع آوری کنید.

نظرات بازدیدکنندگان