14 قانون اصلی برای پوشیدن کت و شلوار

14 قانون اصلی برای پوشیدن کت و شلوار

درست پوشیدن کت و شلوار یا کت تک و جلیقه مسئله بسیار مهمی است و به همین خاطر پیروی نکردن از قواعد پوشیدن کت شلوار نیز خیلی اشتباه است. آیا تا به حال پیش آمده است تا کسی را در کت و شلوار شیکی ببینید اما به نظرتان جذاب نیاید؟ احتمالا به این خاطر است که او حداقل یکی از این قوانین را زیر پا گذاشته است. علاوه بر این نحوه استفاده از گیره کروات نیز در داشتن یک استایل خاص و جذاب بسیار مهم است.

پس از این به بعد هر زمان که مراسمی داشتید یا می خواستید به عروسی یا مهمانی بروید قبلش برای چند دقیقه سری به این لیست بزنید تا بتوانید خوش تیپ ترین و خوش استایل ترین فرد جمع باشید.

باز گذاشتن دکمه آخر کت

1. هرگز آخرین دکمه کتتان را نبندید.

هیچ وقت این کار را نکنید. این یکی از اشتباهات رایجی است که افراد هنگام پوشیدن کت و شلوار مرتکب می شوند. بستن آخرین دکمه کت از همه اشتباهات بدتر است. حتی اگر کت شما دو دکمه ایی یا سه دکمه ایی بود باز هم نباید این کار را بکنید. کت ها طوری طراحی دوخته می شوند که فقط دکمه وسطی بسته شود. آخرین دکمه فقط برای قشنگی طراحی شده است. وقتی می نشینید و آخرین دکمه تان بسته باشد واقعا تیپ و استایلتان افتضاح می شود.

بستن دکمه اول پیراهن مردانه

2. همیشه اولین دکمه پیراهن مردانه را ببندید.

برعکس کت، شما حتما باید تمام دکمه های پیراهن مردانه را ببندید. اگر نمی توانید بالاترین دکمه پیراهن مردانه را ببندید و حس می کنید خفه می شوید باید بروید و یک پیراهن مردانه دیگر بخرید. اگر اولین دکمه پیراهنتان را نبندید استایلتان بهم می خورد و کروات شما به خوبی روی پیراهن نمی ایستد. خط های روی یقه پیراهن مردانه صاف نمی شوند و جذابیت خود را از دست خواهید داد. البته فقط زمانی که می خواهید در عروسی برقصید مجازید تا دکمه بالایی را باز کنید و به محض اینکه رقص تمام شد سریع دکمه پیراهنتان را ببندید و کرواتتان را سفت کنید.

اندازه سر آستین باید مناسب باشد

3. سر آستین پیراهن نباید خیلی بلند باشد.

سر آستین پیراهن باید باریک باشد و از قسمت مچ دست کمی پایین تر یعنی تا جایی که انگشت شست شروع می شود بیاید.

کت با اندازه مناسب

4. کت باید اندازه باشد.

این قانون را همه می دانند و مشخص است اما باز هم بعضی افراد آن را رعایت نمی کنند. سر شونه های کت باید دقیقا اندازه باشد. نباید بین یقه پیراهن مردانه با یقه کت فاصله ایی بیافتد. آستین کت باید به اندازه نیم اینچ کوتاه تر از آستین پیراهن مردانه باشد. با این همه باید همیشه مراقب باشید که کت برایتان کوچک نباشد و حتما دکمه وسطی بسته شود علاوه بر این راحت بتوانید دستتان را حرکت دهید.

اندازه شلوار باید مناسب باشد

 5. شلوار باید اندازه باشد.

شلوار باید دقیقا تا روی کفش بیاید. اگر شلوار خیلی بلند باشد استایلتان را خراب می کند و اگر هم کوتاه باشد جوراب هایتان معلوم می شوند.

ست کمربند و کفش

6. کمربند و کفش باید باهم ست باشند.

خیلی ها دوست دارند با کت و شلوار کمربند قهوه ایی ببندند. این کار درحالی جالب و جذاب است که کفششان هم قهوه ایی باشد.همیشه باید کمربند و کفشتان همرنگ باشند. هیچ استثنایی هم ندارد. حتی اگر بند ساعت شما چرمی است باید به همان رنگ باشد و با کمربند و کفش ست شود. اگر به این نکات توجه کنید، کت و شلوار و استایل شما میلیون ها بار بهتر و جذاب تر خواهد شد.

رنگ کفش مکمل کت و شلوار

7. رنگ کفش شما باید جزو رنگ های مکمل کت و شلوارتان باشد.

با پوشیدن کت و شلوار یا کت و جلیقه تک رنگ های زیادی را می توانید با هم ست کنید فقط باید مراقب باشید که بعضی رنگ ها را اصلا باهم ست نکنید مانند پوشیدن کفش قهوه ایی با کت و شلوار مشکی، یا اینکه کفش مشکی هرگز نباید با کت و شلوار قهوه ایی پوشیده شود.

8. همیشه پاهایتان باید با جوراب پوشیده شود.

همه قواعد را رعایت می کنید و واقعا خوش استایل می شوید بعد یکدفعه که می نشینید اطرافیان می توانند موهای پایتان که از بین جوراب و شلوار بیرون زده است را ببینند! جورابتان حتما باید بلند باشد. اگر می خواهید پاهایتان بلند تر دیده شود جورابی بپوشید که همرنگ شلوارتان است.

9. انتهای کروات باید تا روی کمربند یا بالای آن بیاید.

ممکن است همیشه این قانون برای شما به درستی انجام نشود، چون معلوم نیست گره کروات چقدر از طول کروات شما را خواهد گرفت. با استفاده از راهنمای بستن کروات بهتر می توانید گره کروات دلخواهتان را مناسب با کت و شلوار که می پوشید انتخاب کنید.

10. انتهای جلیقه باید تا کمربند بیاید.

این قانون برای کسانی است که کت و شلوار را با جلیقه نیز می پوشند. اگر کت و شلوار شما جلیقه هم داشته باشد یکی از جذاب ترین افراد جمع خواهید شد. فقط باید دقت کنید که جلیقه کاملا اندازه و فیت بدنتان باشد. انتهای جلیقه باید بالای کمربند باشد.

11. اندازه گره کروات باید معقول باشد.

بعضی از گره های کروات خیلی بزرگ اند و بعضی نیز خیلی کوچک اند. بعضی فوتبالیست ها عادت دارند تا گره های کروات خیلی بزرگ یا خیلی کوچکی داشته باشند و این واقعا احمقانه است. گره کروات بقچه ایی اندازه ی معقولی دارد و واقعا شیک است. اما گره زدنش خیلی آسان نیست.

12. کروات شما باید از پیراهن مردانه تیره تر باشد.

این آخرین قانونی است که برای بستن کروات باید به آن توجه کنید البته اهمیت آن از سایر قوانین کمتر است. اما در کل بستن کروات تیره تر از پیراهن مردانه باعث می شود که استایل خاص تر و جذاب تری داشته باشید.

13. وقتی کت و شلوار را خریدید نخ های روی درز و جیب را ببرید.

قبل از اینکه کت و شلوار بخرید بیرون جیبش نخ هایی دیده می شود که درِ جیب را بسته نگه داشته است. این کار کمک می کند تا کسانی که کت و شلوار را پرو می کنند کت و شلوار را از شکل نیاندازند. بعد از اینکه کت و شلوار را خریدید اولین کاری که می کنید این است که نخ های اضافی را ببرید.

14. اگر ساسبِندر می بندید دیگر کمربند نبندید.

این واقعا ساده است، ساسبندِر برای این است که شلوارتان بالا نگهداشته شود و کمربند هم همینطور. پس اگر هردوی این ها را با هم بپوشید استایل جذابی نخواهید داشت. مثل این است که در حالی که زیر یک سایه بان ایستاده ایید باز هم از چتر استفاده کنید.

نظرات بازدیدکنندگان