راهنمای انتخاب کفش( بخش دوم)

راهنمای انتخاب کفش( بخش دوم)

با مطالعه مقاله قسمت اول این مقاله می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در مورد نحوه انتخاب کفش مردانه یا زنانه به دست آورید. در ادامه راهنمایی های بیشتری در مورد انتخاب کفش در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فرم پاهایان را بررسی کنید.

اندازه گیری پا

1. پاهایتان را اندازه گیری کنید.

اندازه گرفتن سایز پا اولین کاری است که برای تهیه کفش مردانه یا زنانه مناسب باید انجام دهید. بیشتر کفش فروشی ها وسایل مخصوص اندازه گیری پای شما را دارند و شما می توانید با استفاده از آن ها و راهنمایی فروشندگان کفش راحتی مناسب پایتان انتخاب کنید.

بیشتر افراد دو تا پاهایشان اندازه هم نیست. پس باید کفشی را انتخاب کنید که اندازه پای بزرگترتان باشد.

هر چند سال یکبار پاهایتان را اندازه گیری کنید. با گذشت زمان شکل و اندازه پای شما دچار تغییر می شود.

شما تقریبا به نیم اینچ فاصله بین بلند ترین انگشتتان با کفش نیاز دارید.

شناخت شکل کف پا

2. کف پایتان را بشناسید.

بیشتر پاها جزو یکی از این سه دسته هستند :

پاهایی با کف تخت

پاهای طبیعی و معمولی

پاهای قوس دار

شما باید کفشی یا بوت مردانه ایی را انتخاب کنید که مناسب فرم پایتان باشد تا بتوانید در آن راحت باشید. اگر نمی دانید فرم پایتان چه شکلی است باید به جای پایتان نگاهی بیاندازید. اگر بیشتر قسمت های پا را بتوانید ببینید پای شما قوس کمتری دارد. اگر کمتر بتوانید شکل پا را تشخیص دهید قوس کف پای شما زیاد است.

کفش مناسب پا های قوس دار

3. برای پاهای قوس دار از کفش هایی با کفی سفت و محکم استفاده کنید.

این مدل کفش ها قوس کف پا را بی اثر می کنند. اگر کسی این نوع فرم پا را دارد باید در هنگام خرید کفش مردانه یا زنانه دقت داشته باشد که حتما کفی کفش تخت، محکم و سفت باشد تا آسیب کمتری به پاهایش وارد شود. این نوع کفش ها بسیار با دوام و مقاوم هستند و از کف پای قوس دار محافظت می کنند.

کفش مناسب برای کف پای صاف

4. انتخاب کفش مناسب برای کف پای صاف.

کف پای صاف باعث می شود که ماهیچه ها دچار تنش شوند و مشکلات زیادی برای مفاصل پا به وجود آید. بنابراین باید سعی کنید که کفش مناسبی را برای پاهایتان انتخاب کنید. تا حرکات پا را به خوبی کنترل کند. علاوه بر این سعی کنید کفش مردانه تخت نخرید و کفشی را انتخاب کنید که کم تر لژ داشته باشد.

کفش مناسب برای کف پای خیلی قوس دار

5. کسانی که کف پای خیلی قوس دار دارند در انتخاب کفش دقت کنند.

قوس زیاد برای پا ممکن است باعث مشکلات مفاصل و ماهیچه ها و بسیاری از درد های ناحیه پا( مخصوصا در قسمت پاشنه پا) شود. پس در هنگام قدم زدن از کتونی های لژ دار و محکم استفاده کنید تا حرکات کف پای شما به خوبی کنترل شود.

کفش مناسب سایز پا

6. اطمینان پیدا کنید که کفش مردانه مناسب و اندازه تان است.

کفش باید به پای شما کاملا اندازه باشد. تا با پوشیدنش احساس راحتی کنید.

به دنبال کفش هایی با نوک کشیده و بلند باشید. این کفش ها باعث می شوند جای کافی برای انگشتان پا داشته باشید.

انگشتان پا باید جای کافی برای در کنار هم قرار گرفتن داشته باشند به همین خاطر باید از کفش هایی با نوک بلند و پهن استفاده کنید.

اطمینان پیدا کنید پاهایتان کاملا اندازه و مناسب صندلی باشد که می خواهید باشد. گوشه های کفش نباید به انگشتانتان فشار وارد کند.

توجه به جزییات قبل از خرید

7. قبل از اینکه محصولی را خریداری کنید با جزئیات آن آشنا شوید.

قبل از اینکه کفشی که دوست دارید را بخرید حتما به جزئیاتش دقت کنید. توضیحات و جزئیات محصول معمولا روی جعبه کفش و یا در قسمت های داخلی کفش نوشته شده است. و اطلاعات خوبی در مورد ویژگی های کفش مناسب با نوع فرم پا و ... داده است.

اگر در هنگام خرید کفش توضیحات و اطلاعات کفش را پیدا نکردید از فروشنده کمک بگیرید. آنها کفش مناسب را نسبت به خواسته تان به شما  معرفی می کنند.

معمولا وبسایت های رسمی تولید کننده کفش ها ویژگی ها و توضیحات مربوط به کفش مردانه یا زنانه را درج کرده اند.

نظرات بازدیدکنندگان