راهنمای پوشیدن بوت و نیم بوت

راهنمای پوشیدن بوت و نیم بوت

مدت زیادی است که مردان هم بوت و نیم بوت می پوشند. ما اینجاییم تا به شما بگوییم چطور می توانید استایل خود را با بوت و نیم بوت شیک و منحصر به فرد کنید. علاوه بر انتخاب درست بوت و نیم بوت انتخاب کفش مردانه هم به دقت نیاز دارد که می توانید با مطالعه مطالب قبل اطلاعات مفیدی در مورد کفش مردانه به دست آورید.

  • چطور بوت و نیم بوت بپوشیم؟

با توجه به تنوع بالای بوت و نیم بوت می توانید استایل های مختلفی را داشته باشید. البته کسی وقت ندارد تا تمام استایل ها را با نیم بوت و بوت ست کند تا ببیند کدام یک بهتر است. برای اینکه در وقتتان صرفه جویی کرده باشید در این جا تعدادی از استایل ها را با بوت و نیم بوت و کفش مردانه به شما معرفی می کنیم.

نیم بوت مردانه

نیم بوت های بیتِلی مخصوص دهه 60 بودند و از آن زمان مد شدند. این نوع کفش مردانه معمولا چرمی است.

  • راهنمای پوشیدن نیم بوت مردانه

اول از همه اگر خیلی دلتان می خواد نیم بوت بپوشید باید این را بدانید که تنوع این نوع کفش مردانه خیلی زیاد است. یک کت ضخیم به همراه شلوار مردانه کتان تنگ می تواند ست مناسبی برای نیم بوت مردانه باشد.

همچنین می توانید نیم بوت را با شلوار جین مردانه نیز بپوشید. فقط اگر این مدل استایل را دوست دارید باید نحوه بالا زدن پاچه شلوار جین را بلد باشید. اگر دوست ندارید شلوار جین را روی نیم بوت بیاندازید حتما آن را تا بزنید.

اگر می خواهید با نیم بوتتان استایلی رسمی داشته باشید سعی کنید نیم بوت چرمی به همراه لباس های مشکی بپوشید. استفاده از رنگ های روشن هم می تواند انتخاب خوبی باشد تا استایل جذابی داشته باشید.

بوت مردانه

  • نیم بوت های کلارکس(Clarks)

این نیم بوت ها برای هوای گرم تر مناسب اند تا پاهای شما راحت و خنک باقی بماند. این نوع کفش مردانه از مواد بسیار نرم و انعطاف پذیری ساخته شده است.

  • چطور نیم بوت های کلارکس را بپوشیم؟

این نوع کفش مردانه بسیار سبک و راحت است و بیشتر مناسب فصل بهار و تابستان است. اگرچه ترکیب این نوع کفش مردانه با شلوار جین بسیار مناسب روز های پاییزی است. همچنین می توانید با پوشیدن یک کت چرمی استایل خود را جذاب تر کنید. به علاوه می توانید با پوشیدن یک کت یا ژاکت سرمه ایی با نیم بوت های روشن استایلتان را رسمی تر کنید. سعی کنید از رنگ های گرم استفاده کنید.

بوت مردانه

  • از کجا بفهمیم کفش مردانه اندازه پایمان است؟

برای اینکه تشخیص دهید بوت و نیم بوت به خوبی اندازه پایتان است باید به چند نکته توجه کنید:

برای نتیجه بهتر سعی کنید بعد از ظهر به خرید بوت و نیم بوت بروید و آن را پا کنید. چرا که اندازه بوت و نیم بوت در آن زمان بهتر قابل تشخیص است.

حتما جوراب پوشیده باشید تا بتوانید به خوبی از اندازه و راحتی بوت و نیم بوت اطلاع پیدا کنید.

حتما جفت کفش مردانه را پا کنید تا اطمینان پیدا کنید که کفش برای هردو پایتان اندازه است.

هنگامی که بار اول بوت و نیم بوت را می پوشید باید در آن احساس راحتی کنید و به راحتی بتوانید مچ پایتان را حرکت دهید و به آسانی و بدون هیچ دردی قدم بردارید. بعضی از بوت ها مانند بوت های چرمی ممکن است اول تنگ باشند اما به مرور جا باز می کنند و نرم می شوند.

نیم بوت مردانه

  • مرحله به مرحله:

قبل از اینکه بند کفش مردانه را ببندید، پاهایتان را به سمت جلو هل دهید تا اطمینان داشته باشید که پاهایتان جای کافی دارد.

پاها باید در قسمت پاشنه کفش مردانه راحت باشند.

بند بوت و نیم بوت راببندید و بایستید.

انگشتانتان را حرکت دهید. انگشتان پا نباید تحت فشار باشند.

انگشتان پا نباید انتهای بوت و نیم بوت را لمس کنند.

پاهایتان را حرکت دهید. پاها نباید در کفش مردانه لق باشند.

به سمت کنار پا بایستید تا اطمینان پیدا کنید که در هنگام پیچ خوردن پاهای شما دچار آسیب نخواهد شد. و انعطاف پذیری کفش مردانه را چک کنید.

اگر پاهای شما بیش از حد باریک و یا پهن است ممکن است کمی در انتخاب سایز مناسب بوت و نیم بوت دچار مشکل شوید. به طور کلی اگر پاهای باریکی دارید باید کفش مردانه ایی با نیم سایز کوچکتر و اگر پاهای پهنی دارید کفش مردانه ایی با نیم سایز بزرگ تر بگیرید.

 نیم بوت مردانه

  • کمک به نرم شدن و جا باز کردن بوت و نیم بوت

ترفند هایی برای جا باز کردن بوت و نیم بوت وجود دارد که شما با پوشیدن آن ها بتوانید احساس بهتری داشته باشید و راحت تر با کفش مردانه جدیدتان راه بروید.

  • آسان ترین روش

راه های ساده ایی وجود دارد تا بتوانید بوت و نیم بوت جدیدتان را نرم تر کنید و آن ها را راحت تر بپوشید. یکی از ساده ترین راه ها این است که صبح کفش مردانه خود را بپوشید و در خانه با آن قدم بزنید. و هر وقت که احساس کردید پاهایتان می خواهد اذیت شود کفش مردانه را از پایتان درآورید. در واقع این راه راهی آسان برای نرم کردن و کمک به جا باز کردن کفش مردانه است. تقریبا یکی دو ماه طول می کشد تا کفش مردانه به خوبی اندازه پای شما شود. اما با این روش بعید نیست که پاهایتان تاول بزند یا زخم شود. به همین خاطر نباید خیلی این کار را انجام دهید.

  • استاندارد ترین روش

اگر نمی خواستید از روش قبل برای نرم تر کردن کفشتان استفاده کنید. باید روش دیگری را برای جا باز کردن بوت و نیم بوت به کار بگیرید. می توانید با استفاده از آب، یک پاکت پلاستیکی و فریزر این کار را انجام دهید. تمام کاری که انجام می دهید این است که پاکت پلاستیکی را پر از آب کنید، در آن را محکم گری بزنید، آن را داخل بوت و نیم بوت خود قرار دهید سپس کفش مردانه را با یک پلاستیک دیگر بپوشانید و داخل فریزر بگذارید. آب داخل فریزر یخ می زند و کفش مردانه را باز می کند. اجازه دهید چند ساعت بماند، چرم کشیده می شود و شما راحت تر می توانید کفش خود را بپوشید.

بوت مردانه شیک

  • بهترین روش

اگر روی کفش مردانه خود حساس هستید می توانید از روغن مینک استفاده کنید. اگر کفشتان را تازه خریده اید نیازی به تمیز کردن آن ندارید. با سشوار روغن مینک را آب کنید، با استفاده از یک ابر تمیز روغن را روی بوت بمالید. هنگامی که تمام قسمت های کفش مردانه را پوشش دادید دوباره از سشوار استفاده کنید تا تمام سطح روغن مینک مالیده شده به کفش مردانه آب شود. هنگامی که کارتان تمام شد اجازه دهید تا 24 ساعت کفش در همین حالت بماند. در این زمان نوک و انتهای کفش مردانه را خم کنید تا کفش مردانه شما بیشتر جا باز کند.

نظرات بازدیدکنندگان